Geschichte bilingual: Unterschied zwischen den Versionen
Aus ZUM-Unterrichten
(→Weblinks: quotation from abstract) Markierung: 2017-Quelltext-Bearbeitung |
(+kat) Markierung: 2017-Quelltext-Bearbeitung |
||
Zeile 23: | Zeile 23: | ||
:"It cannot be denied that bilingual education (or CLIL, Content and Language Integrated Learning) is a “formula for success” – especially at high schools. This so-called “success”, however, comes at a high price and can be described as a Danaan gift because the only subjects benefitting from bilingual programmes are languages." (Bernhardt, Markus: “Bilingualer Geschichtsunterricht – Nein Danke!” In: Public History Weekly 3 (2015) 22) | :"It cannot be denied that bilingual education (or CLIL, Content and Language Integrated Learning) is a “formula for success” – especially at high schools. This so-called “success”, however, comes at a high price and can be described as a Danaan gift because the only subjects benefitting from bilingual programmes are languages." (Bernhardt, Markus: “Bilingualer Geschichtsunterricht – Nein Danke!” In: Public History Weekly 3 (2015) 22) | ||
[[Kategorie:Bilingual History]] | |||
[[Kategorie:Englisch]] | [[Kategorie:Englisch]] | ||
[[Kategorie:Französisch]] | [[Kategorie:Französisch]] | ||
[[Kategorie:Geschichte]] | [[Kategorie:Geschichte]] | ||
[[Kategorie:Sprache]] | [[Kategorie:Sprache]] |
Version vom 19. April 2020, 09:49 Uhr
Geschichte bilingual, auch CLIL, (Content and Language Integrated Learning) meint Geschichtsunterricht auf Deutsch und in einer Fremdsprache, zumeist in Englisch, aber auch in Französisch und prinzipiell auch in anderen Sprachen.
- Wharram Percy (Learning Path about Life in a medieval village)
- Road to Independence (Learning Path about the American Revolutionary War)
- Milestones in American History
- Civil Rights Movement
Material
- Bilinguale Module bei segu Geschichte | "American History"
- Bilingualer Unterricht: Themendossier auf Lehrer-Online mit Arbeitsmaterialien und Stundenentwürfen für den englisch-, französisch- und spanisch-bilingualen Unterricht
Weblinks
- Geschichte bilingual - Linkliste auf dem Bildungsserver Baden-Württemberg
- Bilingual History classes (CLIL) – no, thanks!
- "It cannot be denied that bilingual education (or CLIL, Content and Language Integrated Learning) is a “formula for success” – especially at high schools. This so-called “success”, however, comes at a high price and can be described as a Danaan gift because the only subjects benefitting from bilingual programmes are languages." (Bernhardt, Markus: “Bilingualer Geschichtsunterricht – Nein Danke!” In: Public History Weekly 3 (2015) 22)